SD s starimi ljudmi
+6
Sara Biber
Tjaši
Samantha Koritnik
sabina
Lucija
Admin
10 posters
Stran 1 od 1
Re: SD s starimi ljudmi
Mene pa zanima v zvezi s predstavitvijo pr starčkih tist zemljevid služb za stare pa intervju z enim... kako je šlo? Sej pr tem ni ocene ne? Pa še neki... a to ste se najprej pač pozanimal kere službe za stare so v nekem okolju in ste pol to popisal pol je pa vsak naredu en intervju z enim starčkom iz ene organizacije... Tko ne?
Re: SD s starimi ljudmi
Kaj pa to glede ekskurzije? To je obvezno? sem nekje zasledila nekaj o tem, ampak trenutno najdem in sem rahlo zgubljena
Lucija- Število prispevkov : 6
Join date : 03/05/2010
Age : 33
Kraj : Ptuj
soča
tud jst sm čisto zmedena glede tega kr eni pravjo da je to obvezno za pristop k izpitu, eni pa rečejo da pač prideš če lahko
sabina- Število prispevkov : 9
Join date : 06/05/2010
Age : 34
Kraj : Brežice
Re: SD s starimi ljudmi
jaz sem profesorci poslala mail, če je obisk Soče obvezen, ker mam takrat prakso in mi je napisala, da če bom lahko pršla, nej pridem drugač pa ne....
Samantha Koritnik- Število prispevkov : 15
Join date : 05/05/2010
Age : 34
Kraj : Krško
Re: SD s starimi ljudmi
Torej to ni pogoj za pristop k izpitu? Ker jaz mam namreč tudi prakso in še to zadnjič, pa je malo čudno, če mi manjkala. ampak nočem pa pol komplikacij, da nem mogla na izpit ..
Lucija- Število prispevkov : 6
Join date : 03/05/2010
Age : 33
Kraj : Ptuj
Re: SD s starimi ljudmi
je sej zato sem ji pa jst kr mail poslala pa ni nč narobe če maš ti pač druge obveznosti...greš verjetno lahko vseen na izpit brez komplikacij:)
Samantha Koritnik- Število prispevkov : 15
Join date : 05/05/2010
Age : 34
Kraj : Krško
Re: SD s starimi ljudmi
samo ji jaz nič ne rabim javit da ne pridem, al morem? no, to je dobro da neje pol komplicira, ker meni res to jutri ne gre skoz
Lucija- Število prispevkov : 6
Join date : 03/05/2010
Age : 33
Kraj : Ptuj
Re: SD s starimi ljudmi
kira skupina pa ma jutr vaje?
Tjaši- Število prispevkov : 3
Join date : 11/05/2010
Age : 33
Kraj : Trbovlje
esej
Živjo!
A ve kdo kdaj se odda tisti esej?? Na rok izpita ali en teden pred tem?
A ve kdo kdaj se odda tisti esej?? Na rok izpita ali en teden pred tem?
sabina- Število prispevkov : 9
Join date : 06/05/2010
Age : 34
Kraj : Brežice
Re: SD s starimi ljudmi
Esej se odda na dan izpita, tako je rekla zadnjič na predavanjih! Drugače pa bi imela še jz eno vprašanje: a mogoče kdo ve, kdaj so jutr vaje 2. skupine? A mamo takrt k so ble vaje za begunce z uno drugo skupino al mamo tko k je po urniku?
Re: SD s starimi ljudmi
Hvala!
sabina- Število prispevkov : 9
Join date : 06/05/2010
Age : 34
Kraj : Brežice
ESEJ
Hej!
A bi lahko kdo prosim objavu una navodila za esej kr men jih tam na fsd strani noče odpret lepoo prosim
A bi lahko kdo prosim objavu una navodila za esej kr men jih tam na fsd strani noče odpret lepoo prosim
Sara Biber- Število prispevkov : 6
Join date : 10/05/2010
Re: SD s starimi ljudmi
N A V O D I L O
za izdelavo izpitne naloge (eseja) pri predmetu »Socialno delo s starimi ljudmi«
Pomembno je, da si pred zacetkom izberete konkretno temo o kateri boste pisali, ker imate
doloceno izkušnjo ali vas dolocena tematika posebej zanima. Nato poišcete ustrezno
literaturo, v kateri je izbrana tema obravnavana (denimo starostnik v družini, skrb za starega
cloveka z demenco ipd.), jo preberete, povzamete in povežete z obvezno literaturo navedeno v
nadaljevanju. Tema lahko posega tudi izven okvira, ki je zaobjet v vsebini predmeta Socialno
delo s starimi (denimo ustvarjalnost starih ljudi, stari ljudje in moderne tehnologije ipd.). V ta
namen uporabite še seznam priporocene literature. Najpomembnejše je, da se vas izbrana
tematika na nek nacin dotika, da se je lotite s primerno mero motivacije, ker je to vaša osebna
izkušnja.
Na prvi strani naloge je naslov, iz katerega je razvidna obravnavana tema. Naslov naloge naj
ne posega na podrocje preširoko, torej ni dober naslov Socialno delo s starimi ljudmi ali
Demografske spremembe v sodobni družbi ipd. Jezik v nalogi naj bo socialnodelovni, z
ustrezno rabo besed iz podrocja socialnega dela s starimi ljudmi (npr. namesto dementni,
dementnež, uporabite clovek, oseba z demenco; namesto ostareli, uporabljate izraza stari
ljudje, starejši)
Esej je sestavljen iz treh delov: izkustvenega, teoreticnega in evalvacije.
1. Izkustveni oz. prakticni del obsega:
- Lastno izkušnjo (osebno ali profesionalno), ki je povezana z izbrano temo.
- Izkušnja naj bo predelana, torej reflektirana, in sicer na treh ravneh:
a) na kognitivni (teoreticni, spoznavni, povezana naj bo s teoreticnimi koncepti obravnavane
teme),
b) emocionalni (kako izkušnjo doživljate in nanjo custveno reagirate)
c) vedenjski (kako gledate na vaše ravnanje in aktivnosti v konkretni, opisani situaciji).
2. Pri teoreticnem delu je pomembno naslednje:
- relevantnost obravnavane teme v okviru predmeta
- spretnost povzemanja teoreticnih spoznanj
- lastne misli oz. komentarji ob navajanju teoreticnih konceptov
- kriticna primerjava razlicnih teoreticnih konceptov
- število uporabljenih virov in njihovo korektno navajanje
Izbira literature temelji na predstavljeni izkušnji in jo pojasnjuje (denimo: vedenje babice, ki
ima demenco postane bolj razumljivo, ko preberemo nekaj spoznanj o tej bolezni).
Obvezna literatura:
1. Mali, J. (2008), Od hiralnic do domov za stare ljudi. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
2. Flaker, V., Mali, J., Kodele, T., Grebenc, V., Škerjanc, J., Urek, M. (2008), Dolgotrajna
oskrba: ocrt potreb in odgovorov nanje. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
3. Mali, J., Miloševic – Arnold, V. (2007), Demenca – izziv za socialno delo. Ljubljana:
Fakulteta za socialno delo.
4. Mali, J., Nagode, M. (2009), Medgeneracijsko sožitje kot temelj sodobne socialne politike
v Sloveniji. V: Tašner, V. (ur.), Lesar, I. (ur.), Antic, M. G. (ur.), Hlebec, V. (ur.), Pušnik, M.
(ur.), Brez spopada: kultur, spolov, generacij. Ljubljana: Pedagoška fakulteta (215-228).
5. Mali, J. (2009), Medgeneracijska solidarnost v obstojecih oblikah skrbi za stare ljudi. V:
Tašner, V. (ur.), Lesar, I. (ur.), Antic, M. G. (ur.), Hlebec, V. (ur.), Pušnik, M. (ur.), Brez
spopada: kultur, spolov, generacij. Ljubljana: Pedagoška fakulteta (243-256).
243-256
6. Hlebec, V. (ur.) (2009), Starejši ljudje v družbi sprememb. Dialogi, (letnik 10). Maribor:
Aristej
7. Mali, J. (2006), Koncept totalne ustanove in domovi za stare. Socialno delo, 45, 1-2: 17-27.
8. Mali, J. (2002), Starost, emocije in emocionalno delo. Socialno delo, 41, 6: 317 – 323.
Seznam priporocljive literature dobite v fotokopirnici in na spletni strani http://www.fsd.si/
Navodila za povzemanje, citiranje in seznam virov dobite v casopisu Socialno delo, na spletni
strani http://www.fsd.si/ pod rubriko revija Socialno delo, na tem mestu navajam zgolj nekaj
primerov:
Navedbe so lahko dobesedne ali v obliki povzetkov. Navedeni del tujega besedila prevedemo
(stavek, vec stavkov, odstavek) in damo v narekovaje. Za narekovajem pa sledi navedba vira,
katerega bibliografski podatki so nato v celoti izpisani na koncu naloge pod tocko
Uporabljena literatura. Seznam uporabljene literature je urejen po abecednem redu priimkov
avtorjev.
Primer dobesedne navedbe (citata):
Znana je Allportova opredelitev osebnosti: "Osebnost je dinami_na organizacija tistih
psihofizicnih sistemov pri posamezniku, ki dolocajo znacilne oblike njegovega prilagojevanja
okolju." (Allport 1959: 23)
Na koncu citata navedemo v oklepaju avtorjev priimek, letnico izida dela, od koder smo
citirali in stran, na kateri je zapisana navedena misel oziroma razpon strani, ce povzemamo
daljšo misel. V seznam uporabljene literature na koncu besedila vnesemo bibliografske
podatke tega vira takole:
Allport, G. W. (1959), Personality: A psychological interpretation. New York: Harper,
Row and Winston.
V glavnem misli drugih navajamo v povzetkih. V takem primeru ne uporabljamo
narekovajev, za imenom avtorja ali ob koncu povzetka tuje misli pa obvezno navedemo vir, ki
ga nato podrobneje opišemo v seznamu uporabljene literature.
Primer:
Foucault (1984: 135-227) poudarja pomen discipliniranja telesa v totalnih ustanovah, kot so
zapori, psihiatricne bolnišnice itd. Mehanizem totalnih ustanov je v veliki meri uperjen v to,
da izdela natancen kodeks sankcij, ki sledijo tistemu, ki prekrši dolocen disciplinski red.
V seznam uporabljene literature zapišemo:
Foucault, M. (1984), Nadzorovanje in kaznovanje. Ljubljana: Delavska enotnost.
Ce se zaporedoma sklicujemo na isti vir, uporabimo (ibid.) (ibidem, prav tam, na istem mestu)
ali op. cit. (opere citato, v navedenem delu, a na dolocenem ali drugem mestu): (op. cit.:
121).
3. Evalvacija
3.1. Osebne izkušnje:
Svojo izkušnjo ocenite v luci teoreticnih spoznanj o starih ljudeh in o socialnem delu s starimi
ljudmi. Najprej izkušnjo evalvirajte na individualni ravni: kaj sedaj znate, razumete, cutite in
kako boste lahko ta spoznanja uporabili v bodoce, kot socialni delavci.
3.2. Strokovnih spoznanj:
Druga evalvacija naj se nanaša na socialno delo. Opišite, kako bi v predstavljeni situaciji
ravnali drugace, z uporabo konceptov socialnega dela in specificnih konceptov socialnega
dela s starimi ljudmi. Razmislite, kako se lahko naša stroka odziva na dolocene fenomene
(denimo marginalizacijo starih ljudi, stereotipno sprejemanje starih ljudi ipd.), kakšne metode,
znanja in spretnosti imamo v socialnem delu na voljo za ustreznejše reševanje stisk starih
ljudi, na kakšen nacin v socialnem delu prispevamo k pozitivnemu vrednotenju starosti. V tem
delu ne gre za povzemanje teoreticnih konceptov socialnega dela, temvec za iskanje rešitev in
odgovorov, ki jih koncepti socialnega dela ponujajo pri reševanju problemov starih ljudi v
sodobni družbi. Poudarek je na vašem osebnem razmisleku, iz katerega naj bo razvidno vaše
razumevanje in poznavanje konceptov socialnega dela s starimi ljudmi.
4. Obseg
Esej naj obsega od najmanj 8 do (najvec) 16 tipkanih strani, z razmakom med vrsticami 1,5.
Kriteriji za ocenjevanje so naslednji:
1. Opis izkušnje - cimbolj avtenticna, doživeta in osebna izkušnja (do 2 tocki).
2. Uporaba obvezne literature in virov: najmanj 5 razlicnih virov (obvezna literatura in
drugi viri: knjige, clanki, referati, internet, diplomske naloge idr). (do 4 tocke).
3. Evalvacija: prikaz razumevanja konceptov socialnega dela, sposobnosti povezovanja
in uporabnosti strokovnih spoznanj z osebnim, profesionalnim doživetjem. Poudarek
je na zmožnosti vživljanja v potrebe starih ljudi. (do 4 tocke)
Esej oddate (po obicajni pošti, ne elektronski). Rezultati bodo objavljeni 7 delovnih dni
po datumu izpita. Na govorilnih urah lahko dobite obrazložitev ocene ali se oglasite na
konzultaciji.
za izdelavo izpitne naloge (eseja) pri predmetu »Socialno delo s starimi ljudmi«
Pomembno je, da si pred zacetkom izberete konkretno temo o kateri boste pisali, ker imate
doloceno izkušnjo ali vas dolocena tematika posebej zanima. Nato poišcete ustrezno
literaturo, v kateri je izbrana tema obravnavana (denimo starostnik v družini, skrb za starega
cloveka z demenco ipd.), jo preberete, povzamete in povežete z obvezno literaturo navedeno v
nadaljevanju. Tema lahko posega tudi izven okvira, ki je zaobjet v vsebini predmeta Socialno
delo s starimi (denimo ustvarjalnost starih ljudi, stari ljudje in moderne tehnologije ipd.). V ta
namen uporabite še seznam priporocene literature. Najpomembnejše je, da se vas izbrana
tematika na nek nacin dotika, da se je lotite s primerno mero motivacije, ker je to vaša osebna
izkušnja.
Na prvi strani naloge je naslov, iz katerega je razvidna obravnavana tema. Naslov naloge naj
ne posega na podrocje preširoko, torej ni dober naslov Socialno delo s starimi ljudmi ali
Demografske spremembe v sodobni družbi ipd. Jezik v nalogi naj bo socialnodelovni, z
ustrezno rabo besed iz podrocja socialnega dela s starimi ljudmi (npr. namesto dementni,
dementnež, uporabite clovek, oseba z demenco; namesto ostareli, uporabljate izraza stari
ljudje, starejši)
Esej je sestavljen iz treh delov: izkustvenega, teoreticnega in evalvacije.
1. Izkustveni oz. prakticni del obsega:
- Lastno izkušnjo (osebno ali profesionalno), ki je povezana z izbrano temo.
- Izkušnja naj bo predelana, torej reflektirana, in sicer na treh ravneh:
a) na kognitivni (teoreticni, spoznavni, povezana naj bo s teoreticnimi koncepti obravnavane
teme),
b) emocionalni (kako izkušnjo doživljate in nanjo custveno reagirate)
c) vedenjski (kako gledate na vaše ravnanje in aktivnosti v konkretni, opisani situaciji).
2. Pri teoreticnem delu je pomembno naslednje:
- relevantnost obravnavane teme v okviru predmeta
- spretnost povzemanja teoreticnih spoznanj
- lastne misli oz. komentarji ob navajanju teoreticnih konceptov
- kriticna primerjava razlicnih teoreticnih konceptov
- število uporabljenih virov in njihovo korektno navajanje
Izbira literature temelji na predstavljeni izkušnji in jo pojasnjuje (denimo: vedenje babice, ki
ima demenco postane bolj razumljivo, ko preberemo nekaj spoznanj o tej bolezni).
Obvezna literatura:
1. Mali, J. (2008), Od hiralnic do domov za stare ljudi. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
2. Flaker, V., Mali, J., Kodele, T., Grebenc, V., Škerjanc, J., Urek, M. (2008), Dolgotrajna
oskrba: ocrt potreb in odgovorov nanje. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
3. Mali, J., Miloševic – Arnold, V. (2007), Demenca – izziv za socialno delo. Ljubljana:
Fakulteta za socialno delo.
4. Mali, J., Nagode, M. (2009), Medgeneracijsko sožitje kot temelj sodobne socialne politike
v Sloveniji. V: Tašner, V. (ur.), Lesar, I. (ur.), Antic, M. G. (ur.), Hlebec, V. (ur.), Pušnik, M.
(ur.), Brez spopada: kultur, spolov, generacij. Ljubljana: Pedagoška fakulteta (215-228).
5. Mali, J. (2009), Medgeneracijska solidarnost v obstojecih oblikah skrbi za stare ljudi. V:
Tašner, V. (ur.), Lesar, I. (ur.), Antic, M. G. (ur.), Hlebec, V. (ur.), Pušnik, M. (ur.), Brez
spopada: kultur, spolov, generacij. Ljubljana: Pedagoška fakulteta (243-256).
243-256
6. Hlebec, V. (ur.) (2009), Starejši ljudje v družbi sprememb. Dialogi, (letnik 10). Maribor:
Aristej
7. Mali, J. (2006), Koncept totalne ustanove in domovi za stare. Socialno delo, 45, 1-2: 17-27.
8. Mali, J. (2002), Starost, emocije in emocionalno delo. Socialno delo, 41, 6: 317 – 323.
Seznam priporocljive literature dobite v fotokopirnici in na spletni strani http://www.fsd.si/
Navodila za povzemanje, citiranje in seznam virov dobite v casopisu Socialno delo, na spletni
strani http://www.fsd.si/ pod rubriko revija Socialno delo, na tem mestu navajam zgolj nekaj
primerov:
Navedbe so lahko dobesedne ali v obliki povzetkov. Navedeni del tujega besedila prevedemo
(stavek, vec stavkov, odstavek) in damo v narekovaje. Za narekovajem pa sledi navedba vira,
katerega bibliografski podatki so nato v celoti izpisani na koncu naloge pod tocko
Uporabljena literatura. Seznam uporabljene literature je urejen po abecednem redu priimkov
avtorjev.
Primer dobesedne navedbe (citata):
Znana je Allportova opredelitev osebnosti: "Osebnost je dinami_na organizacija tistih
psihofizicnih sistemov pri posamezniku, ki dolocajo znacilne oblike njegovega prilagojevanja
okolju." (Allport 1959: 23)
Na koncu citata navedemo v oklepaju avtorjev priimek, letnico izida dela, od koder smo
citirali in stran, na kateri je zapisana navedena misel oziroma razpon strani, ce povzemamo
daljšo misel. V seznam uporabljene literature na koncu besedila vnesemo bibliografske
podatke tega vira takole:
Allport, G. W. (1959), Personality: A psychological interpretation. New York: Harper,
Row and Winston.
V glavnem misli drugih navajamo v povzetkih. V takem primeru ne uporabljamo
narekovajev, za imenom avtorja ali ob koncu povzetka tuje misli pa obvezno navedemo vir, ki
ga nato podrobneje opišemo v seznamu uporabljene literature.
Primer:
Foucault (1984: 135-227) poudarja pomen discipliniranja telesa v totalnih ustanovah, kot so
zapori, psihiatricne bolnišnice itd. Mehanizem totalnih ustanov je v veliki meri uperjen v to,
da izdela natancen kodeks sankcij, ki sledijo tistemu, ki prekrši dolocen disciplinski red.
V seznam uporabljene literature zapišemo:
Foucault, M. (1984), Nadzorovanje in kaznovanje. Ljubljana: Delavska enotnost.
Ce se zaporedoma sklicujemo na isti vir, uporabimo (ibid.) (ibidem, prav tam, na istem mestu)
ali op. cit. (opere citato, v navedenem delu, a na dolocenem ali drugem mestu): (op. cit.:
121).
3. Evalvacija
3.1. Osebne izkušnje:
Svojo izkušnjo ocenite v luci teoreticnih spoznanj o starih ljudeh in o socialnem delu s starimi
ljudmi. Najprej izkušnjo evalvirajte na individualni ravni: kaj sedaj znate, razumete, cutite in
kako boste lahko ta spoznanja uporabili v bodoce, kot socialni delavci.
3.2. Strokovnih spoznanj:
Druga evalvacija naj se nanaša na socialno delo. Opišite, kako bi v predstavljeni situaciji
ravnali drugace, z uporabo konceptov socialnega dela in specificnih konceptov socialnega
dela s starimi ljudmi. Razmislite, kako se lahko naša stroka odziva na dolocene fenomene
(denimo marginalizacijo starih ljudi, stereotipno sprejemanje starih ljudi ipd.), kakšne metode,
znanja in spretnosti imamo v socialnem delu na voljo za ustreznejše reševanje stisk starih
ljudi, na kakšen nacin v socialnem delu prispevamo k pozitivnemu vrednotenju starosti. V tem
delu ne gre za povzemanje teoreticnih konceptov socialnega dela, temvec za iskanje rešitev in
odgovorov, ki jih koncepti socialnega dela ponujajo pri reševanju problemov starih ljudi v
sodobni družbi. Poudarek je na vašem osebnem razmisleku, iz katerega naj bo razvidno vaše
razumevanje in poznavanje konceptov socialnega dela s starimi ljudmi.
4. Obseg
Esej naj obsega od najmanj 8 do (najvec) 16 tipkanih strani, z razmakom med vrsticami 1,5.
Kriteriji za ocenjevanje so naslednji:
1. Opis izkušnje - cimbolj avtenticna, doživeta in osebna izkušnja (do 2 tocki).
2. Uporaba obvezne literature in virov: najmanj 5 razlicnih virov (obvezna literatura in
drugi viri: knjige, clanki, referati, internet, diplomske naloge idr). (do 4 tocke).
3. Evalvacija: prikaz razumevanja konceptov socialnega dela, sposobnosti povezovanja
in uporabnosti strokovnih spoznanj z osebnim, profesionalnim doživetjem. Poudarek
je na zmožnosti vživljanja v potrebe starih ljudi. (do 4 tocke)
Esej oddate (po obicajni pošti, ne elektronski). Rezultati bodo objavljeni 7 delovnih dni
po datumu izpita. Na govorilnih urah lahko dobite obrazložitev ocene ali se oglasite na
konzultaciji.
Re: SD s starimi ljudmi
hej hej
mogoče ve kdo, kako bo to zgledalo v torek? Imamo določeno uro, al prinesemo in oddamo v njen predalček?
hvala!
papa
mogoče ve kdo, kako bo to zgledalo v torek? Imamo določeno uro, al prinesemo in oddamo v njen predalček?
hvala!
papa
MajaP- Število prispevkov : 2
Join date : 06/05/2010
Re: SD s starimi ljudmi
Verjetno daš sam v njen predalček. Ali pa pošlješ po pošti.
Petra- Število prispevkov : 7
Join date : 09/06/2010
Re: SD s starimi ljudmi
a mogoče kdo ve, če je 31.8 rok za nas redne,za oddajo eseja?
sandra novak- Število prispevkov : 1
Join date : 05/05/2010
Re: SD s starimi ljudmi
kolko časa ste približno pisali esej za stare? mogoče kdo ve če je dala dobre ocene al je bla ful stroga. mislim da je rok 31.8. za redne; vsaj js grem takrat
Klavdija Zalec- Število prispevkov : 6
Join date : 10/05/2010
Stran 1 od 1
Permissions in this forum:
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
|
|